Uluslararası Gıda Ürünleri ve Teknolojileri Fuarı – WorldFood İstanbul, 6 Eylül’de kapılarını açarak sektördeki son yenilikleri ve gıda trendlerini sergileme ve keşfetme imkanı sağladı. 73 ülkeden 800’e yakın yabancı satın almacıyı ağırlayan; bölgesinde ve dünyada iş hacmi oluşturarak, ticaret hareketliliğini, yerli üreticilerin ihracat potansiyellerini artırmak için fırsat sunan fuarda TİM Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri Sektör Kurulu Üyeleri bir araya geldi.
TİM Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri Sektör Kurulu Başkanı Ahmet Tiryakioğlu:
12.700 üyeyi temsil eden 6 İhracatçı Birliğimizle bir araya gelerek büyük bir platform oluşturduk ve tüm paydaşlarımızla tek bir Birlik çatısı altında buluştuk. Sektörüm adına mütevazı olmayacağım. Biz yılda 15 milyar dolar ihracat hedefine ve 70-80 milyar dolar işlem hacmine sahip bir sektörü temsil ediyoruz. Sadece Türkiye'yi değil, dünyayı doyuracak bir sanayi altyapısına sahibiz.
Güneydoğu Anadolu Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Celal Kadooğlu:
Tarımsal üreticilerimizle birlikte, insanların temel ihtiyacı olan gıdanın geniş kitlelere ulaştırılmasını sağlayan bir sektör olarak, toplumsal anlamda önemli bir sorumluluğu yerine getiriyoruz. Bu sebeple de her an ve her koşulda birlikten kuvvet doğacağına inanıyoruz. Üretimin sürdürülebilirliği ve ihtiyaçların karşılanabilmesi noktasında, sektörel iş birliğimizi artıracağız.
İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Kazım Taycı:
Sektör Kurulumuz, Turquality programı desteğiyle yürüteceği çalışmalarla hedef pazarlarda daha aktif olmamızı ve sektörümüzün marka bilinirliğini artırmamızı sağlayacak. Şeker ve Çikolata Mamullerinin yıllık 350 milyar dolar büyüklüğündeki küresel ihracat pazarından yaklaşık yüzde 1 kadar pay alıyoruz ama bu alanda Türkiye'yi daha büyük fırsatların beklediğine inanıyoruz.
Orta Anadolu Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Nihat Uysallı:
Türkiye'nin tarım ve gıda üretimi alanında önde gelen Birliklerimizin, ülkemizin marka gücüne katkı sağlamak üzere omuz omuza vermesi, inanıyorum ki tüm sektörel örgütlere model oluşturacaktır. Yenilikçi işlerle tanıtım çalışmaları yapacak Sektör Kurulumuz, bu alanda birçok ilke daha imza atacaktır.
Akdeniz Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Veysel Memiş:
Tarımı destekleyerek ve çiftçimizi teşvik ederek 2024-2025 yıllarında, üretimi daha bol ve tarımsal ihracatı daha yüksek bir ülke olma beklentisindeyiz. Ülkemiz bakliyat üretimini daha da artırabilirse, bizim bu bakliyat ürünlerini işleyerek dünyaya satabilecek bir pazar gücümüz var.
Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Muhammet Öztürk:
Ticaret Bakanlığımızın desteği ve Uzak Ülkeler Stratejisi’ni arkamıza alarak ürünlerimizle 8.500 km öteye kadar uzanabiliriz. Amacımız kendi markalarımızla, alım gücü yüksek ülkelere açılmak olmalı. Ürünlerimizin kalite ve çeşitliliğini artırarak yeni pazarlara girebiliriz. Biz de varız diyerek, girişimcilerimizin pazarlama gücünden yararlanarak dünyaya daha fazla mal satabiliriz.
Karadeniz Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Eren Günhan Ulusoy:
Türkiye gıda sektörü kümelenerek sanayi kollarımız arasında önemli bir yer buldu. Sürekli artan yatırımlarla dünya için önemli bir gıda tedarikçisiyiz. Sahip olduğumuz sinerji, birlik ve birliktelikle sektörümüzü daha da ileri taşıyoruz. Dünyanın son üç yıldır karşı karşıya olduğu gıda güvenliği sınavını Türkiye başarıyla veriyor; un, makarna, bulgur, bisküvi gibi temel ürün gruplarında ihracat kısıtlamasına gerek olmuyor.
Comments