top of page

FOODEX JAPAN Fuarı



Türkiye ile Japonya arasındaki siyasi ilişkilerin 100. yılında, 5-8 Mart 2024 tarihleri arasında Tokyo’da düzenlenen Foodex Japan Fuarı’nda ülkemizi temsil eden Türkiye Gıda İhracatçıları, fuardaki ziyaretçilerden büyük ilgi gördü.  EİB Hububat Başkanı Muhammet Öztürk’ün de katıldığı fuarda Tokyo Büyükelçimiz Korkut Güngen ve beraberindeki heyet  TGİ standını ziyaret ederek Japonya pazarı hakkında değerlendirmelerde bulundu.


GAİB Hububat Başkanı Celal Kadooğlu: “Asya-Pasifik bölgesine bir açılım yapmak ve bu bölgedeki tanınırlığımızı artırmak bizim için çok önemli. Bu yüzden Foodex Japan Fuarı’ndaki faaliyetlerimizi sadece Japonya ile ticari ilişkilerimiz özelinde düşünmedik. Diğer yandan bu ülkenin gıda arzındaki kırılganlığı ve ülkenin gıda ithalatına bağımlılığı bizim için ilgi çekici bir  unsur.  Türkiye’nin geçtiğimiz yıl Japonya’ya hububat ihracatı 100 milyon dolara kadar yaklaşmıştı. Tokyo’daki tanıtım çalışmalarımızın başarısı 2024 yıl sonu hedefimizi daha da yukarı taşıdı. Yeni pazar kazanma faaliyetlerimize ara vermeden devam edeceğiz.”


EİB Hububat Başkanı Muhammet Öztürk: “2023 yılında 12,4 milyar dolar ihracat yapan Türk hububat bakliyat yağlı tohumlar sektörünün Japonya'ya yaptığı 100 milyon dolarlık ihracatı potansiyelinin altında buluyoruz. İhracatçılarımız Japonya pazarında kaliteli ve farklı ürünle konumlarını güçlendirebilirler. Foodex Japan Fuarında ziyaretçilerin çoğunluğu nitelikli alıcılardı, fuara alım yapmaya gelmişlerdi. Japonya bize uzak bir ülke ama 120 milyonluk büyük bir pazar. Burada sektörümüzün en büyük ihraç kalemi makarna iken, şekerleme ürünlerini öne çıkarabiliriz. Defne, kekik, susam, haşhaş tohumu gibi ürünlerde ihracatımızı artırabiliriz.”


AHBİB Başkanı Veysel Memiş: "Pazar çeşitlendirmesine gidebilmek ve farklı coğrafyalardaki potansiyel alıcılara da ulaşabilmek için yaptığımız çalışmaların bir durağı da Japonya oldu. Endüstriyel alanda ilerlemiş, ekonomik olarak gelişmiş bir ülke olarak Japonya gıdada yeterliliğini sağlayamamış bir ülke. Her yıl gıda ithalatına büyük bütçeler ayıran bu ülkenin bir özelliği de gastronomik anlamda çok saygı duyulan bir mutfağa sahip olması. Burayı her yıl milyonlarca turist ziyaret ederek, Japon yemeklerinin tadına bakıyor. Biz Japon mutfağı için güçlü bir tedarikçi olmak, bu ülke üzerinden pek çok yeni pazara daha açılmak istiyoruz.”






Comments


bottom of page